søndag den 13. april 2014

Dømmehaven Signe Wenneberg

Jeg og Isafold var til et fordrav i sidste uge med Signe Wenneberg en af mine ynglings havebøger forfattere. Det handlede om drømmehaver.
Der snakkede hun om: høns, bier ,have traditioner i familier, have DNA, mænd med maskiner skal holdes i kort snor, udvikle smagsanserne.
Alt det her tænker jeg meget over eller er i gang med at gøre.
Jeg har skrevet rigtig meget ned om min mormors barndomshave i Bergheim Tyskland. Jeg kunne godt tænke mig at besøge det sted. Der var så meget nostalgi og eksotiskt omkring det som min mormor lavede i haven og det var spænde. Derfor er det heller ikke en tilfældighed at jeg dyrker grønsager i min have og alt muligt som skal spises og hele tiden afprøve noget nyt. Jeg har også fået indflydelse af mange andre familiemedlemmer så som Munda gamla, min mor og min far.
Mormor Maria som barn i Bergheim med barnepigen og sin bror ind i mellem kål hovedene
salat i Hrisdal Island meget eksotiks for Island


er Signes hjemme side
http://signewenneberg.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar